Volop kansen met goede internetstrategie
Internet biedt u als ondernemer talloze kansen. Om die
optimaal te benutten heeft u een doordachte internetstrategie
nodig. Wat houdt zo'n strategie in?
Een internetstrategie omvat het hele proces waarmee u uw bedrijf
op internet profileert. Dat raakt vele facetten van uw organisatie.
Het gaat erom de kansen van internet optimaal te benutten.
Welke richting staat u voor ogen richting internet met uw
organisatie? De centrale vraag is: wat is uw doel? Wat wilt u
bereiken? Hoe wilt u dat klanten uw bedrijf zien en diensten of
producten afnemen? Kortom, hoe kunt u geld verdienen via
internet?
Onze klanten komen vaak met de volgende vragen
• Hoe bereik ik (het beste) mijn klanten online?
• Hoe zet ik social media in voor mijn organisatie?
• We willen onze website beter benutten. Hoe pak ik dat
aan?
• Hoe benut ik kansen die internet (ons) biedt?
Wat is uw belangrijkste afzetkanaal? Een pagina op Facebook?
LinkedIn? Begint u een blog? Maakt u wellicht gebruik van
kant-en-klare stramienen, bijvoorbeeld voor een webshop? Of gaat u
op de professionele toer en profileert u zich met een
kwaliteitswebsite of -webshop of met een software-applicatie?
Taakgericht plan van aanpak
Wij definiëren samen met u de juiste doelstelling(en). Door het
stellen van doelgerichte vragen wordt alles voor u veel
duidelijker. Uw antwoorden verwerken wij in een taakgericht plan
van aanpak.
Vanzelfsprekend kunnen wij voor u de complete onlinestrategie
uitvoeren. Van begin tot eind. En we geven uiteraard 'nazorg'. Om
optimale begeleiding te kunnen bieden, hebben wij uw kennis over de
organisatie nodig. Alles wat uw ons kunt vertellen over producten,
doelgroepen en dergelijke is eveneens van grote waarde voor het
project. Wil uw project slagen, dan dienen alle partijen het spel
samen te spelen!
Het resultaat is een onderscheidende onlinepropositie waarmee
u klaar bent voor de toekomst en die samenhangt met uw algemene
bedrijfsstrategie.
E-marketing
Uw bedrijfsdoelen vormen de basis voor het onlinemarketingadvies.
Dat gaan wij vervolgens uitvoeren. Door onze inspanningen zal uw
website bezoekers gaan trekken. Wij maken van hen terugkerende - en
betalende! - klanten die op de site informatie raadplegen en/of
producten of diensten aanschaffen.
Wat hoort bij onlinemarketing?
• Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
• Onlineadvertenties (SEA, display advertising)
• Website (conversie) optimaliseren
• Web analytics
• Doelgroepanalyse
Hoger rendement
Waar leidt dat toe? U verhoogt het rendement van uw website of
webshop. Dankzij het optimaliseren van uw site. En doordat er meer
relevante klanten worden aangetrokken die regelmatig
terugkeren.
Social media
Social media als Facebook, Twitter en LinkedIn en zorgden voor een
ware explosie op internet de laatste jaren. Internetactiviteiten
blijven niet beperkt tot uw website, maar spelen zich meer en meer
af op de genoemde sociale netwerken. De hoogste tijd dus om daar
met uw organisatie op in te spelen.
Bekijk ook onze andere leaflets over e-marketing en social
media.
Mobiele strategie
Voor een mobiele internetstrategie zijn er op hoofdlijnen drie
technologische oplossingen:
• Native apps - Mobiele oplossingen voor
specifieke doeleinden, speciaal ontwikkeld voor smartphones.
• Mobiele website - Een (vereenvoudigde) mobiele
variant van een bestaande website.
• Reponsive design - Maakt een bestaande website
geschikt voor mobiel internetgebruik.
Uitstekende oplossing
Er is over de voor- en nadelen van deze drie oplossingen
uitgebreid geschreven. In veel gevallen is responsive design een
uitstekende oplossing . De merkbeleving is consistent. De website
is goed zichtbaar op alle mobiele apparaten. En niet onbelangrijk,
de investering is eenmalig.
Download hier de pdf: Internetstrategie
Wilt u meer weten?
Wilt u meer weten over het onderwerp op deze pagina, stel dan uw vraag via het onderstaande formulier. U krijgt zo snel mogelijk antwoord van ons.
-
Neem contact met ons op
06 301 678 57
-
Leaflets
Bekijk onze documenten
-
Aanmelden nieuwsbrief
Blog, creatief werk
Wij regelmatig nieuw werk en "vrij werk" op onze blog zetten?